Vad mer ska man begära?

Frågan är klar men svaret fattas..
Vad mer ska man begära av sitt liv när man inser att man har allt man vill ha.. Känner mig faktiskt riktigt bortskämd. Att ha rinnande vatten mat, pengar en familj och vänner.. tillgång till skola,jobb.. vad mer ska jag säga att jag behöver? Jag satt hemma och checkade tv:n för någon vecka sedan och då ser jag att man kan rädda en flicka i Afrika för en 10 kr. En enda 10 kr skulle räcka till ett liv. Hur många 10:or sitter jag inne med? Hur många som helst. Ja menar kolla in mitt rum så galet många 10 det finns här. Ja menar varför ska jag ha en tv på mitt rum när vi har två tv-rum varför ska ha ha två datorer en Apple och en HP när vi har ett helt data rum? Varför har jag 11 olika mobil telefoner liggande i en låda & ALLA funkar? Sen så är jag ägare till ett Wii, X-box 360 , X-box & Nintendo Nes som jag inte har rört på mer än 1 år.. De bara står där utan att användas. Jag blir bara så himla besviken på mig själv när jag ser att man kan hjälpa andra bara genom en 10:a och jag har massa saker & då menar jag MASSA saker som har stora världen i sig.. USCH blir bara mer upprörd när jag tänker på det. Nu kommer Axel med frukost så vi hörs sen.
PUSS!♥

Kommentarer
Postat av: Vera

Du är så klok hjärtat!

2012-01-18 @ 12:18:47
Postat av: Karin

Om det är någon som har ett hjärta av guld så är det väl ändå du Tezz :)

2012-01-18 @ 12:19:48
Postat av: Axel

<3

2012-01-18 @ 13:03:46
Postat av: Emma

Åh, Du verka verkligen vara en flicka med fötterna på jorden.

2012-01-18 @ 14:51:58
URL: http://emmaskogmyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0