Punkten jag återvänder till!

Vem är jag? Jag skulle kunna skriva att jag är en '' ny'' människa.. som hittat mig själv. Nej äsch det stryker vi med en gång tycker jag. Visst, jag har hittat mig själv lite mer än sist. Men jag tror samtidigt inte man hittar sig förän det är försent. Det finns alltid saker du kan förbättra och det finns saker du kan välja att  förändra hos dig själv. ''Sätt igång'' skulle jag säga för ett år sedan men det känns inte aktuellt just nu. Jag tror att i grunden ska man inte planera så mycket. Missförstå mig inte då, men jag tror det är viktigt att man lever just där man är i sekunden. Man kan drömma sig bort och det är helt okej. Men om jag tar mig själv som exempel så hade jag stora drömmar om hur denna sommaren skulle bli. Jag kan säga att inte en enda dröm har jag uppfyllt denna sommaren. Eller naa det låter fel, visst har jag gjort flera hundra st av mina drömmar denna sommaren. Men det har aldrig varit som jag har trott det skulle vara. Det har varit helt annat. Det har varit fint och fridfullt på något sätt. Som äldreboende som jag jobbat på en del i sommar. Jag trodde det skulle vara att sitta och spela fia med knuff och man skulle sitta och virka och ja  allt som går under '' mysigt och omodernt'' Men nej så var det inte alls. Det var en mycket mer mörkare  sida av det men ändå på ett väldigt fint sätt. Visst jag fick väl spela bingo 1 eller 2 gånger.. Men det jag vill komma till är att jag var så bombis på att jag skulle få göra allt det där omoderna.. men nej. Livet vände snabbt till ett sprakande liv. Och anledningen till att det blev ett sprakande och glädjefullt liv på äldreboende berode på min egna inställning men jag tror också min tro har fått betyda mycket för den här sommaren. Visst varje sommar säger man oftast '' Wow vilken häftig sommar jag har haft.'' Men icke som nicke .. har jag haft mer fantastiskt än vad jag har haft denna sommaren. Trotts att min absolut bästa barndoms kompis gick bort precis innan midsommar så. ja.. Jag finner liksom inga ord. Min bästavän borta från livet men en ny kompis har kommit in i mitt liv och han heter JESUS. Jag har alltid varit kristen.. innan sommaren så kallade jag mig '' Kristen på riktigt'' Men det är inte förän nu jag reflerkterar över att jag är mer än en kristen.. Jag är vän med världens bästa vän. Om jag kollar tbx på mitt liv så har jag hela tiden varit väldigt och då menar jag verkligen väldigt nära  att tappa taget om livet. Jag har ju gjort det en gång och då var jag ju borta ur livet i nästan två år-  Men det få vi ta en annan dag, för det jag ville säga är att.. hur nära jag än varit så har jag alltid haft ngt som har hållt mig kvar och inte tagit det sista steget att faktiskt försvinna från jorden. Men jag har aldrig förstått vad det har varit..  Men äntligen förstår jag ett kapitel  av livet enda stora bok..
 
Hur mycket skal jag än tagit bort så har det alltid funnits en stor kärna i mitten som hållt ihop frukten. Och lika är det med mig, hur nära jag än varit att ge upp eller hur mkt glädje som funnits i mig.. så har han aldrig lämnat mig för han har alltid hållt ihop mig. Han har många härligheter att bjuda dig på.. men det man ska komma ihåg är att Du behöver aldrig vänta på att lära känna honom. Det är inte som den där känslan '' Äsch, inte ska jag, jag är ju så gammal.. Utan hur gammal du än är eller hur ung du än är så väntar han på dig.. Du behöver aldrig vänta på honom. Sök upp han så fort du känner att nu vill jag börja mitt äventyr med min bästavän. 
 

Kommentarer
Postat av: Mikael

Heej!

Förlåt om jag stör, men tänkte bara fråga om jag kan få lite hjälp från dig skulle verkligen behöva det. Skulle du ha något intresse att hjälpa till i modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer. Även ett inlägg hjälper mycket för att få modeforumet mer levande. Om du kanske bara gillar att läsa inlägg men inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor Kram

2012-09-09 @ 10:25:31
URL: http://forum.modekampanj.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0