Vi är som Iphonar..

Jag kollar aldrig på ''barn'' filmer eller något sånt .. Men jag har en väldigt fin vän som bruka göra det antar jag i alla fall eller så har hon ett väldigt bra minne från hon var barn. Jag läste på henne blogg precis en sjukt bra dialog mellan Nalle puh och Nasse..
Nasse och Nalle Puh sitter under ett stort träd och tänker över livet. Plötsligt frågar Nasse: -”Puh, vi har fått två händer för att hålla, två ben för att gå, två ögon för att se, två öron för att höra. Men varför har vi bara ett hjärta?” Puh tänker en liten stund och svarar: -”Nasse, det är säkert för att det andra hjärtat är bortskänkt till en annan, som vi själva måste hitta”
De är så sjukt bra sagt tycker jag.. vi får aldrig ge upp hoppet om att tro att vi ska finna den som har den andra delen.
Ibland funderar jag ganska lustig idé som jag själv har kommit på.. men jag tkr ändå det är en ganska bra idé.. Vi är som en Iphone , nu undrar ni nog hur jag tänker. När man köper en Iphone t.ex. så har dom redan några appar .. men det finns en mängd appar att ladda ner själv. Så efter man har haft sin iphone en liten period så börja den ju forma sig till en unik telefon som har just dom apparna som passar ägaren.. Man kan ju också köpa olika skal till sin iphone men efter ett tag så byter man kanske gärna skal. & precis så är det med oss människor vi föds med några ''start'' appar , men efter bara ett tag så börja man ta sina olika vägar i livet.. och man börja forma sig till sitt unika jag & vi byter även skal.. vi förändras på utsidan .. men vi startar alltid från en och samma grund..Vi är alla lika mycket värda vad vi än tar för appar till oss själva.


Kommentarer
Postat av: Gabriella

Har aldrig hört om någon 16-åring som är så klok som du Tezz



Kram Gabbi

2011-07-18 @ 22:10:50
Postat av: Stina

Fantastisk vad klok du är.

2011-07-18 @ 22:12:04
URL: http://metrobloggen.se/stinakina/
Postat av: linn

Du är så fin teres och du är så otroligt mogen på många områden.

Kramar linn

2011-07-19 @ 10:19:31
Postat av: Hanna

Du kan verkligen klura ut saker min lilla ängel.

2011-07-19 @ 17:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0