Ta vara på tiden innan tigern kommer & tar dig!

Veckorna går och jag har fortfarande inte bloggat på över snart 3 veckor!




Vart tar all tid vägen? Det är så himla mycket jag vill dela med mig av, men vet inte när jag ska ha tid.. Man bara halkar efter med bloggandet. Det har så hänt så galet mycket nu på senare tid, jag kanske håller på att bli sines sjuk. Nej det får vi verkligen inte hoppas på.. Men just den känslan att tappa kontrollen på sig själv och inte veta något om sig själv. Visst det kan ju vara jätte mysigt att  slippa tänka, men så fungerar ju inte livet. Jag kanske tänker för mycket. Usch!
Jag går till mitt jobb/skolan sen går jag hem och gör min sysslor och det är allt. Visst  det låter sjukt tråkigt men jag har verkligen ingen kraft när jag kommer hem att göra något annat. Visst jag är inte sliten och trött så att jag håller på att gå in i väggen igen, men jag är sliten och trött på ett skönt sätt. När man kommer hem och känner att man har gjort andra människor glada genom att vara extra trevlig och säga ''Hej'', eller ta den där extra stunden att jobba över det där 10 minuterna  när man är uppe i en lek med barnen. Glädjen blir så underbar i livet när man kan vara spontan på ett fint sätt, om ni förstår mig. Men jag ska säga det är många dagar, speciellt nu på sista tiden, så har det känts som en tiger som bara river upp massa sår i mig. Men än så länge har den där livskraften drivit mig att sprida glädje, men snart så har den där tigern rivet upp för mycket.
Jag har lovat mig själv att hoppa av skolan om jag allvarligt mår dåligt av att vara där. Men visst tider förändras även en själv faktiskt. Jag ska verkligen kämpa, det är ju inte vännerna och så som gör det, just bara att vara där det är det som känns så illa på något sätt, kan liksom inte riktigt sätta ord på det. Kanske är bra att inte kunna sätta ord på allt. Ibland får man helt enkelt låta saker och ting visa sig med tiden.
Jag har ofta bråttom med saker och ting. Varför inte chilla lite.. Neaj så är inte jag (tyvärr) Allt ska gå så himla fort.. precis som det ska gå när jag ska köra bil. Skämt och sidor, varför ska det alltid gå så fort?
I tisdags var min lilla klass på 8 st på bio och kollade på filmen ''En dag'' Den tog verkligen upp punkter i livet som är så självklara men man är så vardags blind.. Jag ska erkänna jag måste verkligen jobba på att bli bättre på att ta vara på tiden. Som i morse stod jag och skrek på pappa hela morgonen ( 2 timmar) När jag kom fram till skolan, kände jag sådana fruktansvärd skuld.. varför? Visst man måste ju få visa sådana sidor, men att må så fruktansvärt. Det är som om tigern river upp 3 extra sår som egentligen inte hade excisterat om jag aldrig hade skrikit. Jaja.. det är redan gjort, att läka sår det går inte på en dag, men det går så länge man är öppen för att ändra sitt beteende. Jag ska verkligen börja att hitta på saker, och ta en kvalitetstid med mig själv varje vecka. Just för min egna skull.. Kvalitetstiden kanske inte alltid är en extra runda på stan och shoppa loss men bara att ta det lugnt. Det kan räcka med att tända lite värmeljus och sätta på en ''fridfull'' musik.

Nej nu får jag nog sätta stopp för denna kvällen..







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0