Människor som lider..

En After Eight i handen och julen är räddad.. Så skulle jag beskriva denna stunden för 3 år sedan. Att vi människor unnar oss olika grejer är absolut inget fel. Ni som känner mig vet ju mycket väl om att jag är en riktig funderare. En funderar som funderar och gärna använder mig själv som mitt egna boll plank. Det är bara jag som kan få fram de rätta svaren som jag förväntar mig. Men visst, det är galet tråkigt att bara sitta och bolla olika idéer varje dag och år ut och år in med sig själv. Men samtidigt kan det vara en smula skönt att fundera.. men bara det inte går över styr. Vilket faktiskt bruka hända mig extremt ofta, tråkigt nog. Men nu ska jag komma till mitt klimax med detta inlägget. Jag tycker det är grymt synd om alla som inte får chansen att fira jul. Istället förvandlas julen till en mardröm för många. Visst man kan skänka pengar och allt sådant och det är super bra. Men jag vill göra något personligt något som går direkt från mig rakt in hos en familj. Men det kan vara osmakligt kan många tycka men vart ska jag hämta inspiration. Varje jul känner jag dåligt samvete över att det finns folk, små och stora barn och även en och annan vuxen som lider så otroligt mycket. Det är klart att jag är glad för min egna skull också men att istället för att jag ska sitta hemma och glo och tänka på hur andra har det i flera timmar .. Varför inte ta de timmarna och göra något gott . Nää USCH! Detta kommer jag inte så långt med. Som ni kanske förstår lider jag av inspirations idéer på hög nivå.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du har verkligen ett hjärta av guld Tezz.

All kärlek till dig.



/ Din Emma<3

2011-12-22 @ 20:57:40
Postat av: Petra

Hejsan!

Tack för din kommentar, den värmde :)

Jag har allt vart här och kikat, men har varit väldigt dålig med kommentarer överlag ett tag nu :)

Ha en God Jul!

Kram

2011-12-23 @ 07:37:16
URL: http://hospetra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0