14-15/12-11

14/12-11 Jobbade galet länge igår.. 11 timmar, kan ni förstå att lilla jag jobba 11 timmar utan ett öre.
Som sagt gårdagen började klockan 05.00 en timme senare stod jag utanför förskolan och skulle på börja min arbetsdag. Det är sjukt att så små barn blir uppdragna från sina sängar så tidigt för att bege sig till dagis. Om jag tycker det är jobbigt som är snart 17 år vad tkr inte de då? Som sagt nu ska jag inte tjata om att det var tidigt. Dagen rullade på, det är alltid lika mysigt att gosa med de små barnen och se deras leende lysa upp när man leker med de. Det kallas verkligen livskraft i mitt liv. När jag ser hur glada människor blir när man tar sig tid att uppmuntra & hänga/leka med de. På tal om att göra andra glada så fick jag verkligen tbx så galet mycket kärlek på kvällen då vi hade luciatåg (14/12) med alla barnen i en kyrka där alla föräldrar, morföräldrar, farföräldrar och syskon satt.. Ja ni vet alla såna när och kära. Efter luciatåget så serverades det fika och det var då massa föräldrar kom fram och gav mig så galet mycket kärlek för att jag tar hand om deras barn. Det glädjer mig verkligen att höra hur deras föräldrar förklarar gång på gång hur deras barn pratar om mig där hemma och alla våra bussiga grejer vi hittar på tillsammans. Det är när man får tbx allt man ger som man storm trivs i sitt jobb.
Från detta till något annat, så fyllde världens finaste Tilde år. Men det var inte bara Tilde som fyllde år utan även coolaste Nicklas. Men idag den 15/12 så fyller verkligen världens underbaraste Lisa år. Nu är du ingen ton-åring längre utan en riktig kvinna med fötterna på jorden. Fast fötterna på jorden har du haft länge. GRATTIS ALLA TRE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0