Ja så kan de gå ibland ;)

Oh nu var man hemma igen.. Morgonen var verkligen inte att leka med om man säger så.. för de första var jag så sjukt balla trött och tänkte nu ska jag ta bussen till skolan , vilket jag aldrig gör annars. Får alltid skjuts till skolan annars , men kände nu ska jag börja ta tag i de. Man måste ju börja ta tag i sitt liv och ta ansvar någon gång.. så varför inte idag? tänkte jag. Så trött som jag var så begav jag mig med en baguette i handen till bussen. När jag väl kollade på klockan .. så insåg jag att jag nog hade missat bussen .. men jag tänkte den kanske kan vara sen en dag som denna? Vilket den var .. så jag hann precis och då menar jag verkligen PRECIS.. Väl på bussen så kunde jag pusta ut.. 20 minuter senare var de avstigning mitt i centrums gator.. klockan var 07.35. Kände mig så sjukt stolt över mig själv att jag hade åkt buss på morgonen. Men något kände väldigt fel när jag klev av, de var ju typ inte en enda kotte på stan.. Jag funderade länge, kan de vara så att de är söndag idag? Men nej de kan de ju inte vara.. men dum som jag är tar jag upp min kalender mitt på gatan och ska kolla om de är måndag.. visserligen är jag inte blond men men .. Jag började gå till skolan.. på trappan där dom flesta bruka stå och röka var helt tom.. Hur kunde detta vara?..Jag öppnade dörrarna in till skolan.. Men VA ?!?! ingen var där? Jag var så dum igen så jag tog upp min kalender igen. Kan de vara så att vi har studie dag.. de var min nästa tanke.. Men svaret var nej.. Kände någon konstig rädsla inom mig, men sagta tog jag mina steg upp i den galna jobbiga trappan till 2 våningen .. ingen kotte där heller. I de laget hade jag redan börjat få gåshud .. Jag började gå upp mot den 3 våningen .. ingen där heller .. Jag begav mig till toan för min 3 tanke var kan alla kanske hänga där ... ngn måste väl vara dålig i magen ? Jag liksom halv sprang bort till toan .. känslan var som i en dröm och man får panik och bara vill ut från drömmen.. Men mitt i springandet så krockar jag med en ganska liten ensam kille.. Jag var väl i en sån chock så jag sa varken ursäkta eller sa oj.. Jag bara sprang vidare och låste in mig på toan .. och tog några djupa andetag .. Sen stack jag till bf1A klassrum & där hittar jag problemet efter nästan 40 minuters sökande .. dom hade ändrat schemat, så vi började 09.05. Sen tar jag upp min mobil och ringde Jenna som går på en annan skola. & dom hade tydligen också sov morgon .. Jenna erbjöd mig att att komma hem till henne en lite stund .. så de blev lite skönt häng hemma hos henne innan jag återvände till skolan igen på ''riktigt '' ^^ Ja så här kan de gå även för den bästa fast jag inte är blondis.. haha ;) Första lektionen inledde med pedagogiskt ledarskap med bf1A och samband med de lämnade jag in min analys som jag gjorde igår om människors utveckling i dom olika livs stadierna.. När de var färdigt så var klockan bara 10.15 och då drog jag och dom två andra bf lärlingarna ut på stan för vi behöver ju inte vara med och läsa engelska med bf1a så där satt vi på stan. Sen drog vi och lunchade mysigt värre asso att hela klassen går och lunchar tillsammans haha 3 st i en klass LOVE IT ! Våran håltimme sträckte sig till klockan 12.10 sen pedmä och sen satt vi bara och kollade en film så aah skoldagarna är jobbiga dom ;) Skolan har ju börjat bli hårdare och hårdare har jag läst om.. men de kan jag knappast hålla med om.. Längtar verkligen till imon när vi ska vara på östersjö och läsa svenska och matte med floristerna :) Asso tjena mellan benen vilken dag jag har fått uppleva än så länge .. Men de finns mycket att upptäcka , dagen är ju ännu inte slut ^^ '
En suddig men kärleksfull bild på mina kära klasskamrater ^^ vilket underbart team vi är asso.
Eller vad säger ni Casper & Linnéa ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0