Alkoholdebut & inte osynlig!

ååh jag tycker verkligen om att sitta vid min data och låta fingrarna bara skriva och skriva.. Men jag känner att jag har typ ingen tid att blogga nu när jag har ''börjat'' skolan igen. För nu ska jag verkligen satsa på skolan, mer än någonsin..  Jag vill så otroligt mycket , men kraften räcker inte till tyvär till datan och sånt. Så det är därför jag aldrig hinner blogga nu och har varit lite off. Men men ska göra mitt bästa för detta är verkligen något jag tycker är så sjukt roligt asso.
Dagarna bara åker förbi jätte fort, förstår lixom inte vad jag gör. Helt plötsligt har jag något att göra varje dag. Jag känner när jag kliver upp på morgonen att det finns någon som väntar på en t.ex. i skolan. Denna veckan har jag varit med massa vänner och bara varit och chillat i stan och sånt. Nu börjar jag hitta tbx t mig själv, den där spontana flickan men ändå den flickan som planerar en hel del, ibland för mycket kanske.  En riktig stan tjej.. som älskar att shoppa.. Har lixom inte haft den lusten på hur länge som helst. Men äntligen känner jag det nu. Som denna dagen blev ju inte så konstig helt underbar faktiskt om man ska säga så. Började med en riktig skön dusch på morgon vid 07.00 sen blev det att fixa mig samtidigt jag kollade på  the voice. Hade verkligen inte alls någon morgon panik. Allt var helt chillt som man bruka säga. Sen blev det lite seg frukost med tidning och sånt så underbart och bara gå runt och ta det lungt men ändå veta att man  ska någonstans .. Lite musik och tidning och lite the voice. Sen var det dags att åka till skolan. Helt underbart med sovmorgon. Under dagen kände jag verkligen av någon konstig anledning att jag verkligen trivdes i klassen. Att kunna sätta sig i ett bord vid frukosten i skolan eller vid lunchen utan att någon sitter där , och bara lilla jag sitter vid ett bord så kommer alla möjliga människor och sätter sig hos mig killar som tjejer.. Helt underbart! Jag är inte osynlig längre :')
Efter skolan slutade med att jag och några tjejer i klassen åkte till stan och hade ännu en mysig dag i stan. Som senare på kvällen slutade med en riktig nice kväll med bio och god mat och allt möjligt.. Är så tacksam att jag inte är osynlig längre. Jag är inte bara luft utan folk ser mig nu. Folk VILL vara med mig. Helt awesome att få vara en del av något. En helt annan sak som också är helt awesome är att både killar/tjejer från plugget vill försöka få mig till att åka med t.ex. på klassresan som är snart.Kanske var det jag behöver en kick av uppmuntran. Det är verkligen inte så att jag är osynlig!
Första fredagen jag är ute så här i denna staden på  mer än ett år .. Så häftigt att få uppleva det, men min alkoholdebut har inte riktigt satts igång som jag faktiskt anser att jag klarar mig utan, är lixom bara 16 år. Visst det är många som dricker, men varför ska jag vara likadan som alla andra. Om jag ska göra något så ska jag göra det för min skull och för att jag vill det & jag känner ärligt talat att jag inte har någon större glädje med det nu. Men visst kan verka vara lam på den punkten nu , men men .. då får folk tycka det. Jag står för vad jag gör i mitt liv. Hoppas ni som är lika unga som jag tänker på vad ni stoppar i er och att ni kan stå för det sen..
Ha det galet bra nu puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0