Är det bara jag som .. ?

Vem är så dum i huvudet som går och snackar skit om sin bästavän och inte vågar stå för det, när jag frågar rakt ut om denna person har gjort det..så vågar den inte erkänna men när jag tog i och frågade om jag behövde ta tag i denna personens föräldrar då kom det fram att jag hade rätt.  Hur kan människor  vara så dumma och verkligen tro på precis allt man hör.. Det finns faktiskt en sak som heter gräns..  Hur kan en bästavän sitta och berätta massa saker till mig  om vad andra säger t.ex. ’’att dom hatar mig..& vill slå ner mig så fort jag kommer tbx till skolan’’. Lyssna först på vad du själv säger om mig  innan du börja berätta alla andras kommentarer.
Jag önskar mig bara en sak en riktig vän som kan hålla tyst om vad jag berättar..

Enligt mig så kan man inte lära känna folk  genom att bara höra vad andra berättar om dom.. Det är lika fel , som att döma någon efter utseendet. Ibland tar det tid att lära känna nya människor och det är därför man ska ha tålamod.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0