Fortsättningen ,, Kunde inte höra , Biva ..

Jag hade somnat in med narkosen, klockan var ungefär 14.00 .  Men klockan 16.00 kom kirurgerna in på operationssalen. Nu visste läkarna att man  kunde börja ingreppet för nu hade jag varit sövd i några timmar. Dom var 5 st som opererade inensivt i mitt hjärta till klockan var ca 20.00  . Jag vaknade sagt upp.. men jag kunde bara höra röster, jag orkade helt enkelt inte öppna ögonen. Klockan hade blivit 22.00 och jag befann mig på biva på lunds universitetssjukhus . Jag kommer ihåg att jag somnade igen. Nästa gång jag vaknade satt mamma och pappa brevid sängen på biva, kl var 01.00 jag kunde prata och se men inte längre än några minuter. Men jag visste inte vad jag pratade om, utan jag bara pratade om allt möjligt som inte hängde ihop. Sen somnade jag om igen och nästa gång jag vaknade så väcktes jag av en sköterska, när jag öppnade ögonen så såg jag att det var massa folk omkring mig. Dom skulle hjälpa mig att lyfta över mig i en annan säng som skulle bli min säng för några veckor.. Jag orkade inte vända mig alls. Så läkarna fick lyfta över mig smidigt till den andra sängen som var pakerad brevid sängen på biva.  Jag kördes ner till avd 67 igen. Jag gjorde  framsteg varje dag , bättre härta kunde jag inte ha så läkarna..
Det hände ju en del dom där dagarna som jag till bringade på avd.. men till slut kom jag till Karlskronas barnsjukhus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0