VEM ÄR JAG?/ ''Stadigare du står så starkare kommer du bli''

Jag slänger av mig tröjan och vrider upp volymen på max och bara låter bokstäverna flöda genom fingrarna.



Att känna den där kraften när man bara vill dela med sig av sin glädje är helt fantastisk men också att dela med sig av sina dalar. Att känna att man är behövd bland andra människor är så inspirerande i mitt liv. Även fast folk kanske inte snackar jätte mycket med en just när man träffas, så kan man få ge avtryck i någon annans liv. Ord är inte alltid det som behövs.

Vi människor dömer ofta andra människor i våran omgivning. Jag tror inte att det finns en enda människa som inte dömer utan det är fullt naturligt. Visst man kan döma på många olika sätt. Själv så strävar jag  efter att vara en god människa som många andra. Men just att våga göra fel är helt okej kan jag tycka. Visst det finns många olika syn på att gå vidare efter ett eller flera misstag. Men att just förlåta är så viktigt, att våga släppa på kontrollen & våga vara. Endast de två orden ''VÅGA VARA'' kommer man så otroligt långt på i livet. Att våga vara sig själv att inte spela någon annan. Många ungdomar (även jag själv) kan ha riktigt svårt att säga nej när våra polare vill försöka få med oss i dåliga grejer. Jag frågar mig själv väldigt ofta ''VEM ÄR JAG?'' Så fler gånger jag fråga mig själv så fler svar får jag. Men det bästa svaret, eller i alla fall det svaret som har fått betyda mest för mig är nog..

'' Du är den flickan som heter Terés.. men gömmer dig bakom  namnet  '' Tezz'' för du är rädd för att bli retad för ditt egna namn. Du är den där flickan som egentligen tycker om att vara med din familj att kunna umgås med mormor & morfar en helg t.ex. Du är inte den flickan som ÄLSKAR att vara på fest. Du är den där flickan som är ödmjuk och alltid vill att alla ska ha det bra. Att kunna vara till hjälp för andra att sprida din kärlek och glädje det är du Terés (Tezz).

Jag vill aldrig förändra en vän/vännerna men jag vill förändra deras egna syn på de själva. Att våga säga att man älskar sig själv. Jag känner flera av mina kompisar som skojar och säger '' ÅÅÅH, JAG BARA ÄLSKAR MIG SJÄLV'' Även fast det ''skojar'' om sig själva så får de människorna som direkt en stämpel '' Åh tjena mellan benen vad hon/han var en bitch'' Men att våga älska sig själv att våga erkänna för sina vänner pojkvän/flickvän eller fru/man att faktiskt säga '' Jag älskar mig själv för precis den jag är.'' Jag vill inte dölja mig bakom någon identitet som jag inte är. Att våga säga till säg själv att man faktiskt acceptera sig själv det är väl ändå en av de största tjänsterna du kan göra för din egna skull. Ett tips, jag vet inte vem som läser min blogg men jag vill ge dig ett tips som har fungerat för mig och det jag lever efter.. Det är just att våga älska sig själv.. Du kanske inte vinner på det första gången du säger det offentligt eller första gångerna .. Men det kommer hjälpa dig längre fram så stadigare du står så starkare kommer du bli. Jag var faktiskt på en massage behandling för inte så många dagar sedan och då hör jag hur en annan dam som ligger en bit bort.. '' Förlåt, men jag skäms så mycket över hur jag ser ut'' Det gjorde så otroligt ont i mig att höra hur hon var missnöjd med sig själv. Jag fick TÅRAR i ögonen.. Det gjorde så fruktansvärt ont i mig.. En sån fin människa.. vara missnöjd. Nej det gick inte in hos mig.. Tjaa .. som jag är så gick jag fram till denna kvinna och berättar för henne. '' Ursäkta men jag måste berätta att jag hörde hur du berättade att du skämdes över dig själv. Du ska inte skämmas över dig själv, för du är född som du är och du är älskad för den du är.'' Kvinnan blev helt tagen av mig.. Hon förstod inte.. Att vara så självblind som hon var är hemskt att se. Jag vill verkligen att ni som mina läsare ska förstå hur otroligt mycket jag bryr mig om dig & dig & dig.. JAG RENT UT SAGT ÄLSKAR DIG FÖR DEN DU ÄR! Snälla inte för min skull utan för din egna skull lär dig att älska dig själv. För du har blivit precis som du skulle.♥



Kommentarer
Postat av: Axel

Så otroligt bra skrivit. Är alltid så stolt över dig TERÈS! <3

2012-01-22 @ 17:45:07
Postat av: Hanna K

Alltid lika klok & lika älskad!

2012-01-22 @ 18:12:12
Postat av: Sandra

Så fint skrivit, berör verkligen! <3

2012-01-22 @ 19:12:25
Postat av: Ellinor

Du är så fin, vackra människa ! <3

2012-01-22 @ 21:24:30
URL: http://ellinorisabellhanna.blogg.se/
Postat av: Lollo

Du är fin!

2012-01-22 @ 22:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0