Ta dig tid.. ''hon/han är en bitch''

Just du, just här och just nu säger jag direkt till dig, Du är älskad!

Visst är det fantastiskt att kunna få dela med sig av ren äkta glädje och kärlek till varandra. Det var som när jag träffade en kvinna kring 50 års åldern på en föreläsning och hon säger  ''Just du är så enormt älskad.'' Jag hade inte pratat med henne alls.. hon bara böjer sig bakåt och säger '' Du är enormt älskad'' Först trodde jag hon skämtade med mig. Varför just denna kvinna varför just då och varför just jag. Jag kunde inte förstå något när jag satt där. Jag blev totalt mållös. Jag minns också att jag ville så gärna dra på ett riktigt fett leende.. men det kändes bara dumt. Skulle man säga ''tack, det är du också'' Jag blev så chockad.. Jag menar det är väl klart hon är älskad men just i den stunden kändes det inte rätt att säga att hon var älskad. Det är så lätt för oss att säga ''dsm'' Men hur mycket ligger det i det ordet '' dsm''. Jag minns också att jag blev helt varm i hela kroppen.. hon överförde någon slags kärlek & efter det har jag ändrat min syn på livet. Att alltid se mörkt på allt och att tolka att allt var emot mig. Så att ta emot kärleken och glädjen.. och kunna hitta just de tillfällena som är utsedda för att just jag ska uppmuntra. Visst det är svårt att sprida kärlek och glädje när man själv befinner sig i en svart area. Men det gäller bara att få ta emot den äkta kärleken och den livsglädjen. Visst man kan ta emot det många gånger men att finna just den gången som berör just dig så otroligt mycket det är precis den känslan jag önskar jag hade för 3 år sedan. Men man ska inte heller vara besviken och arg på sig själv.. Visst det är okej men det är inte bra. Det är inte att man inte får utan endast att det inte är bra. Att älska sig själv är inte många som klarar av i vårat samhälle. Men om det är någon som älskar sig själv.. så kan vi andra människor tycka två saker..'' Wow så himla häftig han/hon är.'' eller skulle vi se ner på honom eller henne och tycka att hon/han är en ren bitch.. Allt handlar bara om hur du kollar på människor. Du har större verkan än vad du tror att du har. Hur många gånger har du inte trott att du inte har någon större röst..? Men som sagt det är bara. Jag menar endast du som kan bestämma hur du ska se på folken i din omgivning. Men ett tips.. ''Är som du vill att folk ska minnas dig som..''men göm dig inte under någon fasad. Vi människor dömer så många.. t.ex. i plugget, jobbet eller i fotbolls laget eller kanske till och med när du är och lämnar din dotter eller son på skolan.. och du får syn på en pappa/mamma som inte ser så ''frisk ut'' Visst tanken kan komma upp och det är så tillåtet att tänka men om du nu upplever honom/henne som ensam (detta är bara ett exempel och ett enkelt tips för att tjäna till en bättre värld) gå fram och bara säg ''Hej'' Ta dig de där 5 minuterna extra bara för att gå och säga ''hej'' eller om du tycker det känns sjukt konstigt uppmuntra han/henne eller bara släng ut ett riktigt stort smile. Men om man är ensam, så kan man lätt uppleva det som om man kollar snett så det bästa är väl att uppmuntra. En mening kan göra en enda människa så lycklig. Att tjäna till livskraft för en annan människa är väl så coolt. Våga behandla andra som du vill bli behandlad. Ett enkelt tips nummer 2.. Snacka med någon i plugget/jobbet som du kanske inte annars bruka snacka så mycket med. Någon som du alltid har gått runt och dömt.. ''tjaa hon är sån och han är sådan och hon är saknar nog pommesen på sin talrik.''
Ta dig tid!
Tvivla inte på dig själv♥

Kommentarer
Postat av: Josse

<3

2012-01-13 @ 13:53:32
Postat av: Hannis!

Glädje är något vackert!

2012-01-13 @ 13:54:15
Postat av: Rebecca L

Förstår precis känslan du fick uppleva! Älskar dig Tezz!

2012-01-13 @ 13:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0