En relation som spelar en viktig roll..♥

Har du känt av den där känslan när man bara älskar en vän så det gör ont eller kanske flera st av dina vänner. & Du bara vill skydda dem från allt ont. Du beskydda ''för mycket'' helt enkelt. Du vill skrika av glädje men samtidigt skrika av sorg, för du inte når fram med din känsla, din ödmjukhet & din rädsla till den/dem. Känslan när du inser att det blev för mycket, för mycket kärlek? Går det att ge för mycket kärlek? Nej det går inte..Att ge det beror bara på hur den andra tar det. Det är inte ditt fel, du ska aldrig känna dig skyldigt.. att du har gett för mycket kärlek.
Jag har gett för mycket kärlek till några st.. eller nej det var dem som inte kunde ta emot kärleken. De som inte vågade lita på att det var en ren kärlek och inget annat. Folk som inte kanske får uppleva kärlek på det sättet annars. Helt enkelt människorna som inte har lärt sig att hantera de olika situationerna när man får ta emot KÄRLEKEN. Du som ger kärlek, du kanske råkar ut för samma sak som jag gjorde.. Att förlora en vän som betyder mer än någon kan förstå. En relation som spelar en viktig roll i ditt liv. En relation som du alltid vill ha vid din sida & en relation som du är helt tagen av. Ge aldrig upp det är inte du som ger kärleken som det är fel på & inte heller du som tar emot kärleken. Utan det är en självkänsla en känsla som man måste bygga upp med sig själv. Man kan aldrig ge KÄRLEK innan man älskar sig själv. Men du som har ''problem'' med att ta emot kärleken du ska inte heller vara rädd. Du ska absolut inte vara rädd för att säga som det är. Göm dig inte bakom en falsk identitet. En fasad som du spelar för att låsas vara ''rolig'' eller låsas vara en som är bättre.. Men du ska veta.. att vara sig själv slår ALLT med hästlängder om du jämför när du spelar någon annan. Jag vill bara uppmuntra er till att VÅGA! Att våga tala om för din vän att det blir/blev lite för mycket.. eller att du är rädd. Det handlar om att inte tappa modet. Visst det finns många gånger du tvekar på detta.. många tårar du kommer släppa många grejer som får lida. Men släp, släpp våga berätta att du är rädd eller att du bara njuter av kärleken. Det är hopplöst för en kompis som försöker & åter försöker fixa en relation om inte båda försöker.
Själv så har jag många fina vänner, men just h*n får mig till en ny livskraft. Varje ord h*n säger, eller varje grej h*n gör påverka mig som inget annat har gjort innan. Jag vill bara höra denna personens röst varje dag. Jag vill bara skriva några rader på sms/fb per dag. Men det är så himla svårt. Jag vill inte att h*n ska bli rädd för mig igen. Jag är så himla seriös men h*n bara slarvar bort det gång på gång. Det har blivit den grej av det. Att alltid slarva bort det seriösa. Jag önskar att du kunde förstå. Jag är absolut inte ute efter någon slags '' förhållanderelation '' utan en riktigt varm vänskap. Där man bara får vara. Vi hade en lång period där allt var ''perfekt'' i våran relation. Jag bara älskade mitt liv då. En vän som alltid hade tid och lyssna en vän som berättade dagliga saker. Ringde mig ofta och bara ville fråga vad jag gjorde. Jag älskade h*n för precis den h*n var/är. Vi hade något speciellt tillsammans, som ingen kunde förstå sig på. Jag vet inte hur många månader jag har legat i sängen och bara tårarna har runnit för jag önskar av hela mitt hjärta att du ska...



...våga ta emot KÄRLEKEN för din egna skull!   ♥



Kommentarer
Postat av: Lisa

Du skriver alltid så jäkla bra tezz. Puss!

2012-01-29 @ 18:48:13
Postat av: Axel

KÄRLEK till DIG min pussgurka!

2012-01-29 @ 19:03:59
Postat av: Petra

Det där med balansen mellan vad man ska göra och inte är svår.

Sv: Försöker så gott jag kan ;)



Kram

2012-01-29 @ 21:04:23
URL: http://hospetra.blogspot.com/
Postat av: Kalle Hedin

Allt bra idag? :D

2012-01-30 @ 16:51:52
URL: http://kallehedin.blogg.se/
Postat av: fanny jönsson

sv; Tacktack så jättemycket ! :)

2012-01-31 @ 15:34:03
URL: http://fanniiieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0