LYCKA!

Dagarna bara rullar förbi och tiden blir mindre och mindre eller rätta sagt fylls upp med andra uppgifter. Så själva bloggandet har fått ligga och damma lite på hyllan. Känslor har gått upp och ner under tiden dammet har fått lägga sig. För inte så länge sedan hade jag några vänner här på besök hos mig och en av de var väldigt eskeptisk till att min fin fina bibel stod på hyllan tillsammans med några andra böcker. Då kom vi in på de mest intressanta ämnet som lockar mig till en bra diskussion. ''Varför är du Kristen?'' Plötsligt blev jag satt i en sits som jag blev osäker i och inte nog med det så matades jag av en rad frågor som jag inte heller visste hur jag skulle svara på. Snällt och försiktigt så landade den heta diskussionen och vi började prata om annat. Jag har väl aldrig varit den som har haft det lätt för att släppa saker och ting, men det hade jag väl inte denna gången heller. Dagarna gick jag hörde inte av någon av de vännerna som hade varit här. Känslan att vara totalt överkörd på just det ämnet som jag annars bruka ha så lätt för, kändes som ett slag rakt i hjärtat. Ännu några dagar senare så var jag bara tvungen att ringa upp min kära vän Ellinor och rådfråga henne vad hon skulle ha gjort. Vi bestämde oss snabbt för att vi skulle träffas över en eftermiddag nere i Kristianstad. Dagen kom och jag hade massa fjärilar i magen som bara flög runt som yra höns i mig. Men åå känslan var obeskrivlig när jag träffar henne och vi har börjat prata om det ''stora problemet'' Det var som om jag vara en svår mattebok och hon var facit. Hon svarade ''rätt'' på allt som jag ville höra. Det var så sinnessjukt läskigt att hon visst vad jag ville höra. Precis innan vi skulle gå till tågstationen så såg jag ett sms om att jag hade fått ett sommarjobb nere i Åhus som fadder .. helt fantastiskt. När jag väl hade satt mig på tåget och kramat om Ellinor. Så checkar jag min mail där står det att Ellinor också hade fått sommarjobbet. Så 1 månad under sommaren så ska jag och Ellinor fått möjligheten att vara faddrar tillsammans till 30 st nyfikna ungdomar. Det var så sjukt häftigt, för det var ju precis detta vi hade snackat om innan under eftermiddagen. Det var som om någon redan hade förbrett allt till oss.

Detta är verkligen LYCKA med stora bokstäver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0