Mamma fiskar med en gubbes krycka..

Känslan av att få ihop ett liv som man faktiskt trivs med... Ooh vad det finns mycket saker som jag är så sjukt tacksam över. Dagens grej som jag är så galet tacksam över är nog att jag fick bekräftat att jag fick en arbetsplats på 75% på en förskola. Det känns faktiskt galet bra att vara 16 år just nu. Ni kanske undrar hur de gick med de där pappret och sprutan ni vet.. Jag var faktiskt på lungmottagningen idag och gjorde ett test för att kolla om jag har tagit de vaccinet. Ska tbx till lungmottagningen på torsdag och se vad resultatet blev. Åh jag måste verkligen berätta en as pinsam sak på tal om lungmottagningen.. Här på sjukhuset i Karlskrona så har dom att man typ anmäler sig vid entrén oavsett vart man ska så anmäler alla pasienterna sig där. Hur som helst så hängde mamma med mig till sjukhuset, vi tog en kölapp och gick fram när de stod nr. 15 .. Vi förklarade att vi skulle till lungmottagningen och att min skolsköterska hade skickat mig... väl när testet var klart och mamma och jag var påväg därifrån så kom mamma på att jag skulle till sjukhuset om några dagar med mitt hjärtproblem så var tvungen att gå inom provtagningen.. så vi gick in där , de var verkligen sjukt många människor tror allvarligt de satt ca 40 st i ett litet väntrum.. De var den där typiska dystra känslan när man kom in, alla satt knäpp tysta och kollade på varandra. Självklart när jag och mamma kommer in då satt alla och kollade på oss och då menar jag alla.. De var absolut inte så att jag inbillade mig alla gjorde verkligen det. Vi gick fram till luckan och frågade om man behövde anmäla sig där ute igen.. Dom svarade att man behövde det , så ja mammsen och jag fick gå ut från de dystra rummet och anmäla oss igen.. & så självklart så kommer vi ju till samma disk som innan och samma tant som sitter där som innan när vi var där.. Hon bara : '' Ja ååh er känner jag ju igen, var ni här igår eller?'' Mammas svar blir snabbt : ''Nää faktiskt inte , vi var här för en halv timme sedan'' Hon blir helt tyst .. Mamma förklarar ännu en gång vad vi ska göra denna gången.. Hon sa att vi kunde gå in nu till provtagningen.. Så ja mammi och jag gick in igen.. Känslan i rummet var densamma & samma människor satt där igen & de hade inte flyttat sig en meter .. alla satt och kollade in oss igen. Jag gick fram och tog mig en lapp för att anmäla att vi nu hade kommit tbx till provtagningen. Vi satte oss på två platser som var lediga.. Jag ville inte förstöra den dystra känslan där inne så jag lutade mig fram och viskade till mamma .. '' Kan jag typ få min telefon nu som ligger i din väska'' Mamma tänkte sig inte för så hon svarar tydligt och klart.. ''Ja ta du den'' Medan jag letar reda på min telefon i hennes väska så sätter mamma upp sitt ben över sitt andra ben ni fattar ?! .. På något sätt så tappar jag min mobil så den ramlar på mammas fot och studsar rakt under soffan som vi sitter på med en enda stor smäll.. bara på några hundra dels sekunder så har precis varenda kotte vänt sig om och kollar på oss två.. Jag inser att jag blir helt röd i ansiktet jag böjer mig lite snyggt ner och ska kolla vart den har hamnat.. Till min förlust så ser jag att den har kommit längst in under soffan.. Morsan som försöker vara lite häftig som nog också är lite nervös .. säger tydligt och klart '' Jaha Tezz det är ju din mobil så du kan ju krypa under soffan och hämta den någon gång '' Ja svarar tydligt och klart '' Kan inte du hjälpa mig '' Folket sitter ju fortfarande och glor as mycket på oss .. Både jag och mamma sätter oss på golvet och försöker krypa under soffan i väntrummet för att hämta den .. Helt random så står en gammal gubbe bakom oss och pekar med sin kryckor på mamma och säger '' ta den här'' Mammas svarar i sin chock högt och tydligt igen så även dom äldsta hör '' Kryckor är bra att ha här i världen speciellt när man har tappat sin mobil'' hon kollar på mig medan hon försöker fiska fram min mobil .. Till slut så lyckas hon (y) Lagom efter dom 20 minuters fiskande.. så sätter vi oss med en duns i soffan.. Precis när vi har landat i soffan så är våran tur.. Vi går fram & alla människor kollar på oss medan vi går från våran lilla soffa helt ill röda.. Hon i denna disken säger ''Jaha & du heter '' Jag svarar hon kollar ner i sin dator sen inleder hon med ett ''Jaha'' igen.. mamma och jag kollar på varandra.. Tanten bakom disken förklarar att jag måste ha fastat i 12 timmar innan denna provtagningen kunde tass.. Vi kollar på varandra igen sen vänder vi oss om och fick gå ut från provtagningen .. när vi har lämnat rummet så hör man ett hur massor av folk skrattar.. Snacka om pinsamt .. Så de slutade med att vi ska gå till sjukan imon med för att ta prover ^^

Kommentarer
Postat av: My

Hahahahaha jag blir så glad av och din blogg älskade tezz! Det där skulle jag velat se ;) <3

2011-09-05 @ 23:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0