Helt åt helvete rent ut sagt..

I morse var jag så himla trött , kunde knappt öppna mina ögon. Dom ville bara stängas och somna om, men icke gick de idag. Det tog inte så lång tid innan jag verkligen hade vaknat till liv och var uppe på mina fötter. Väl i skolan så fick jag och Linnéa sätta oss och kolla på en film som vi senare skulle analysera. Under filmen kom helt plötsligt en av våra lärare till oss två och sa att jag skulle gå ner till skolsyster efter filmen var slut. Jag tänkte inte så mycket på de så jag började gå neråt.. i hallen mötes jag av henne som stod och väntade på mig. Min känsla i magen blev till en enda stor klump.. vad har jag nu ställt till med? Hon berättade för mig att jag tydligen hade kryssat i en ruta ''vet ej'' på om jag var vaccinerad mot någon speciellt som jag nu inte minns vad de var för något. Som sagt jag hade ju kryssat i det bara för jag helt enkelt inte visste om jag hade de eller inte. Helt random frågar hon mig om jag kan ta av mig mina byxor och ta av min kofta.. Hjärtat började dunka bara fortare och fortare.. vad kan detta vara för något tänkte jag. Grejen var att om man hade vaccinerats åt denna smittan så hade man haft ett ärr på benen eller på någon av armarna, vilket jag inte hade. Så jag vet inte om jag är vaccinerad .. Och de stora problemet är om man nu inte är vaccinerad så får jag inte börja och jobba på t.ex. dagis eftersom jag inte är född i Sverige och att jag inte har tagit denna sprutan. Jag ringde mamma och berättade allt och hon fick sätta sig och ringa till alla möjliga ställen typ alla sjukhus och vård centraler jag har varit på sedan jag kom till Sverige när jag var ny född. Så ja min mamma har suttit i telefon typ hela dagen.. Men ännu har vi inte hittat något om jag har vaccinerats mot de eller inte. Så om jag nu inte hittar detta så då blir de jobbigt.. För då får jag inte jobba varken inom vården eller på förskola/dagis. Så nu hoppas jag verkligen att jag får fram de för annars får jag inte gå ut på praktik heller & om man inte får jobba med något av de jag faktiskt är intresserad av och vill bli.. Så varför ska jag då gå kvar på bf.. då kan jag ju lika gärna sitta hemma och sjunka lågt igen. Jag som alltid har haft en dröm och jag har kämpat och gått i skolan just för jag vill få mitt drömjobb som är lekterapeft. Så nu får jag inte jobba som de enligt svensk lag om jag inte har tagit denna sprutan & grejen är att man kan inte ta den sprutan nu när man har blivit stor utan den måste man ta den vid 3 års åldern. Min dröm är förkrossad om vi inte finner pappret där de förhoppningsvis står att jag faktiskt är vaccinerad. Så hela dagen har jag varit helt nere.. att inse att något man faktiskt tycker är kul inte kommer kunna uppfyllas på grund av en spruta.. & rakt på detta när jag redan mår dåligt , så börjar jag små bråka med en kompis över ett missförstånd.. Snälla jag pallar inte mer. Jag kan inte vara på topp varje dag, men så fort man inte är de så går allt åt helvete rent ut sagt. Jag har varit så stressad idag för att få fram pappret så aah de mesta har gått fel till och med att läsa ett sms .. Jag missförstod ett sms och sen blev de bara mer invecklat så aah nu mår jag inte alls bra.. Har sånt dåligt samvete att jag missförstod de och på grund av de mister jag en väldigt nära vän.. Men plåster på såret så tog Linnéa ut mig på stan en runda sen tog vi bussen och jag hoppade av för att gå hem till vanja.. Jag berättade hela storyn om sprutan medan vi gick en promenad , och rätt som de är ska Vanja sparka på en pappers lapp .. men de är ingen pappers lapp utan en hundring .. hon ropar mitt i allt .. ''en hundra lapp eller nej två hundra eller nej 300..''. För en eller två minuter kunde jag skingra tankarna på annat. Sedan bestämmer vi oss för att gå och äta på Royal Thai för dom 300 kr vi hittade.. Så aah mitt i allt stressande och ångesten över att mista en nära vän blev i alla lite ljusare på slutet av dagen :)

Kommentarer
Postat av: Annica

<3

2011-09-01 @ 22:15:34
Postat av: Tilde

tezzi! vad som än händer med sprutan och allt så kommer det att ordna sig! Gud är med dig, och det är jag också! <3

2011-09-02 @ 17:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0