Kraften..

Dagarna bara flyger iväg, förstår ärligt talet inte vart tiden rusar iväg. Är det jag som håller på att åldras eller vad är det som händer. I helgen som nyss har varit var verkligen en efterlängtad helg i mina ögon. En helg där man fick samla kraft tillsammans med familjen nere i Malmö/ Köpenhamn. Det var länge sedan man bara låg och kände att livet leker och att kunna stanna upp och känna att man är tacksam för allt man har. Jag tror inte det var ett enda litet samtal som plingade i någons telefon angående jobb eller andra ''måsten grejer'' Det fanns ingen press i luften, ingen ångest utan vi fick vara tillsammans. Såna helger är så guld värda i mina ögon. Vi kom ner till Malmö i fredags kväll.. Junior ville så gärna gå ner till Pizza Hut. Så en timme efter vi hade checkat in på hotellet så begav vi oss ner till Pizza Hut i centrala Malmö. Klockan rann iväg, tiden hade redan hunnit bli kring 20.00. Då begav jag och mamma oss iväg till Limhamn, medan junior och farsan drog en runda på stan för att sedan gå tillbaka till hotellet för att chilla järnet. Medan the boy's tog hand om varandra så besökte vi de fin fina kollektivet.. Där vi träffade både Hanna, Paula, Susanna, Jonathan och Elin. Det var så galet trevligt att få höra deras röster och se deras leenden. Själv så förstår jag inte varför jag alltid blir så ''tyst'' när jag kommer till de. Jag liksom känner att det behövs inga ord från mig, känslan att kunna finnas i en gemenskap utan att behöva säga något. Den är väldigt ny för mig.. det låter jätte knasigt men jag har aldrig upplevt något sådant förut innan jag träffa nl. Jaja.. Klockan hann bli 23.45 innan mamma och jag var tbx till killarna på hotellet. Den natten sov jag godare än godast.. Nästa dag påbörjades av ett varmt bad på hotell rummet för att sedan bege sig ner till frukost och vidare till Köpenhamn. Där väntades en fantastisk utställning om Titanic och jag fick beskåda flera föremål som hade funnits med på Titanc.. Så galet häftigt att få se föremål som man princip bara får se en gång i sitt liv.. Efter den fantastiska utställningen så blev det en runda på stöget där vi även träffade på min morbror och hans flickvän.. Lite lustig att träffa på de så där hejsan hoppsan.. Sedan bar det iväg till Hard Rock Café. Att det alltid är lika go stämning vilket Hard Rock man än besöker.. Sedan gick vi såklart till Tivoli så otroligt fint det är där när det är jul och allt. Sen avslutade vi en familje middag på Jensens Böfhus innan vi åka tbx till hotelet i malmö. Detta var väl lite kort fattat vad som har hänt de senaste dagarna. Btw jag har ju även fått jul lov så nu är man fri från allt tungt man har gått och burit på. Detta lovet ska verkligen få bli en livskraft.. inte minst för att jag ska till livskraft utanför hbg utan ja kraften ska få komma tillbaka till mig förhoppningsvis och att jag sedan ska kunna återvända med ett strålande leende 2012 :)




 



Kommentarer
Postat av: Familjen Wickys

Du verka ha fått en fantastisk helg. Det är ni verkligen värda hela din familj.

Kramar från familjen wickys i Göteborg

2011-12-22 @ 20:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0