SPRID DIN GLÄDJE!



''Det känns som en tiger har rivit sönder mig''
precis så skrev jag i min novell som jag nyss blev färdig med. Eller som en vulkan som just har brutit ut.. Det var nog mer min still på hur jag känner mig. Jag känner mig arg/besviken och ledsen. Många som vi träffar kan tycka att det är lite konstigt om vi gråter eller får utbrott offentligt. Men man måste våga visa sina känslor. Åh, vet ni? Det är faktiskt tillåtet att göra det. Jag har även hört hur folk tycker man är helt knäpp i bollen om man skriver personliga grejer på Internet som t.ex. på bloggar.Det har fått mig att tänka till inte bara en gång utan flera gånger. Tänk dig alla de människorna som lever i ett ''trist'' liv & kan ni tänka er det finns faktiskt folk som inte vet hur man ska reagera på när man bara vill lägga sig ner och gråta offentligt.. Är det verkligen okej att visa vad man tycker. Ja det är okej till en grad men för mycket som kan kränkande kanske är lite över gränsen för min smak. Men smaken är ju som baken eller vad man bruka säga. Hur som helst nu ska jag återvända till den där tigern som har rivit så oändligt mycket i mig den senaste månaden. Kan det kanske vara någon 17 års kris.. Haha nej tror knappast det eller ? Jag måste bara fråga har du någon gång känt den känslan när du har litat på en vän till 100%. Du har varit givmild och ödmjuk och helt enkelt lagt en stor del av ditt liv hos en vän. Du har berättat saker som du aldrig har berättat för någon. Det kanske var mer än en vän, en relation kanske mormor eller någon på jobbet eller kanske en fru,flickvän/man, pojkvän. Vad vet jag. Hur som helst, även fast du blir sviken gång på gång och åter igen.. Så kan det ju inte bli sämre, det kommer att gå bättre. Min räddning när jag har haft det som jobbigaste då har jag faktiskt börjat fundera lite på Jesus. Även fast jag är uppvuxen i ett kristet hem så betyder inte det att jag alltid varit kristen. Jag blev ''äkta'' kristen nu 2011. Men jag har alltid presenterat mig som kristen, då menar jag inte att jag har ställt mig upp i skolmatsalen och skrikit att jag är kristen, jag har inte heller sagt '' Hej! Jag heter Tezz och jag är kristen'' Absolut inte på det sättet. Men jag tror eller jag ska nog säga att jag vet att en hel del av mina kompisar har kommit fram till mig och frågat frågan rakt ut '' Är du Kristen?'' Jag har alltid svarat ja.. Aldrig förnekat. Men jag har tvivlat inom mig. Det gick 16 år och jag har inte varit kristen fast jag har varit så nära Jesus hela tiden. Jag bokstavligen träffade Jesus i december, detta kan säkert vara svårt för er som inte är troende. Men jag vill bjuda in er till att våga pröva och träffa Jesus. Det kan ta lång tid men det kan också ta kort tid. Men en sak kan jag säga Jesus känner redan er, men ni kanske inte känner honom. Men låt inspirationen flöda tillsammans med honom.. Att vara kristen innebär inte att läsa bibeln 24/7 eller att gå till kyrkan varje söndag. Utan det handlar om att våga tro på det goda våga testa och påverka samhället med glädje och sprida kärlek om kring sig. Det kan räcka att låna ut en extra penna i plugget eller hämta en extra kopp kaffe till en kollega som sitter på kontoret bredvid. Att våga uppskatta varandra under all prestations ångest vi lever i. De är just det små sakerna vi inte tror spelar någon roll som faktiskt ger mest glädje och kärlek. Jag har träffat många som har förnekat min tro, och tron på Jesus. Jag låter alltid de få tro vad det vill.. jag står för det jag tror på. Många snackar om hur jorden skapades.. Men vet ni det finns så otroligt många berättelser om de. Men har folk något underlagg för exakt det som påverkade att jorden blev just jorden NEJ! Så klaga aldrig på någon innan ni vet hela sanningen själv, vilket är omöjligt för dig och mig att säga. Ja menar vi levde ju knappast på den tiden. Men att Jesus var guds messias YES där satt den... det finns så många filmer om hur det gick till och även bibeln finns ju tillgänglig för att se hur jesus gav allt för oss. Tänk att en människa gav sig sitt liv åt oss. Jag menar hur kan en sån sak finnas år ut och år in i flera tusen år.. Jag menar att jesus dog på korset och precis när han dog så föll hela templet.. Man kan faktiskt åka och kolla på detta fantastiska tempel. Från kristendom till Ateist.. Många av mina kompisar kallar sig ateister, men svaret jag kan ge är att det faktiskt inte är ateister. Man kan aldrig vara ateist om man frågar en fråga till t.ex. mig eller någon annan troende. Då har man ju faktiskt visat intresse eller hur. Det finns något hos den som frågar som drar dom-.. ellerhur?
Jag tänkte avsluta detta inlägg med att ge er KÄRLEK & FRID Ge aldrig upp, det kommer en vändning för dig även fast de kan dröja. Det kommer.. Var stolt över den du är och fortsätt att vara dig själv för det finns så många andra, men bara en som är som du & dig behöver vi!



Kommentarer
Postat av: Natahlie

Fina ord Tezzan

2012-02-15 @ 20:48:36
Postat av: Moa

Fler som du, så skulle världen vara finare

2012-02-15 @ 21:14:43
Postat av: Felicia

Hur vågar du berätta så otroligt mkt om dig själv. Är du inte rädd?

2012-02-23 @ 22:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0