Hur ser dina vänner dig?

Det är alltid så himla svårt att komma på en bra inledning till ett fantastiskt inlägg. Men så är det med allt här i livet, vi tycker det är så fruktansvärt jobbigt innan vi har börjat eller innan vi satt säga har kommit till skott som man bruka säga.
Ni vet den där känslan när man inte vet vad man vill, känslan att inte ha den där dragningskraften, kreativiteten i sig den är så jobbig. Men jag tror man går och väntar på att tiden ska vara inne. Tid tar en stor yta av vårat liv, vi väntar ofta på den där rätta stunden. Ibland kan man önska sig något annat än det man har. En annan vardag än den vardag man står i just nu. Tänker du vänta att det riktiga livet, ska börja tills du utbildat dig färdigt? Tills du fått drömjobbet? Tills du fått barn? Tills du skaffat hus? Tills du har flickvän/pojkvän? Tills du flyttar till en annan stad? Tills du blivit tillräckligt snygg? Tills du blivit tillräckligt duktig på det du håller på med? Tills du har de rätta vännerna? Tills relationen till dina föräldrar blivit bra? VILKET SLÖSERI MED TID! Det kommer ändå alltid finns något mer att längta efter. Du kommer aldrig bli 100% nöjd.
Jag kan inte leva mitt liv någon annanstans, på någon annan plats än i tanken, inte heller vid något annat tillfälle. Det bästa jag kan göra är att leva mitt liv HÄR & NU. Jag vill inte leva mitt liv utan att vara närvarande. Det bästa jag kan göra med min dag är att bemöta mina vännner på det bästa tänkbara som just jag kan bemöta dem på. Jag ska också se till att lära mig så mycket som möjligt av de olika situationerna och träffarna. Vad tjänar det till att vara opeppad? Jag vill istället vara nyfiken vad livet har att erbjuda just mig. Att ta chanserna och möjligheterna jag får. Alla gånger jag misslyckas, kan jag lätt åka ner i någon slags depression ångest. Det kan ta någon timme men det kan också ta veckor eller till och med månader innan den över. Men man gör sig så själv illa, för man har ju faktiskt ett eget val hur man vill bemöta det jobbiga. Även där väntar vi ofta på att tiden ska vara inne. Men det bästa man kan göra när man har misslyckats är att peppa sig själv och se vad man själv kan förändra. Jag bruka ofta säga att den bästa relationen man kan ha är med sig själv och alla de andra relationerna är en krydda. En krydda som kan vara stark men också en kryda som kan vara lite minde givande.
Jag bruka också tänka så..
Ni vet Iphone's de har ju ett antal appar som redan är ner laddade när ni köper telefonen. Men så längre tiden går när ni har den så fler appar laddar du ner till den. Du kanske tar bort någon app och lägger till en annan. På det sättet så blir  just din telefon unik. Lika är det med dig själv. Du väljer dina egna appar. En del appar= vägar i ditt liv är mindre bra och en annan väg som du väljer är kanske nyckeln till att du hittar dig själv. Du kanske hittar just dig själv genom en enda väg du tar. Så med dessa ord vill jag säga att våga prova.

Kommentarer
Postat av: Lena

Du har så rätt Terés! Jag bara älskar din blogg.

2012-02-22 @ 11:16:25
Postat av: Ida

Älskade tezz. Det är så fint att du är dig själv och där med så äkta.

2012-02-22 @ 11:24:00
Postat av: Ellen

Vacker du är!

Stor Kram Ellen

2012-02-22 @ 12:47:17
Postat av: Elin

Du är alltid så himla klok. Ta hand om dig, Kram!

2012-02-22 @ 12:56:34
Postat av: Jakob

Du har verkligen både utsidan och insidan. Du är helt awesome

2012-02-22 @ 13:32:10
Postat av: Oscar

Du är inte dålig du!

2012-02-22 @ 14:41:36
Postat av: brander

har du lust att vara med i min tävling så är du varmt välkommen :)

http://branderof.se/2012/february/120214-tidsinstallt.html#comment

2012-02-22 @ 15:05:51
URL: http://branderof.se
Postat av: brander

sv; hihi ja visst va den :d

älskar gamla skjortor!

är det bra med dej :) ?

2012-02-22 @ 16:54:34
URL: http://branderof.se
Postat av: Hanna Håkansson [ Foto ]

Du får knäppa många bilder efter varandra :)

2012-02-22 @ 17:06:54
URL: http://hkansson.blogg.se/
Postat av: brander

sv; nice!

jo det är bara bra här med :)

2012-02-22 @ 17:21:02
URL: http://branderof.se
Postat av: Hannah och Bella

http://zolo.blogg.se/

2012-02-22 @ 17:35:31
URL: http://zolo.blogg.se/
Postat av: Hannah och Bella

Gjort idag?:)

2012-02-22 @ 17:35:43
URL: http://zolo.blogg.se/
Postat av: Hannah och Bella

Ok!:)

Jag har varit hemma, sjuk ://

2012-02-22 @ 18:39:49
URL: http://zolo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Spana in www.alexinas.blogg.se

2012-02-22 @ 21:20:53
Postat av: ellinor

sv: Wow, du berör mig verkligen Tezz gumman! Jag är så glad att vi lärde känna varandra och jag hoppas verkligen att jag kanske kan få förmedla något till dig och alla andra. Din uppmuntran gläder mig enormt. Jesus ser dig och han hör dig Tezz, han vandrar med dig 24/7. Han vakar över dig och älskar dig. Jag är så glad att vi fick träffa varandra för ett halvår sedan, vilket egentligen är krot tid, men oj vad det känns som världens mest naturliga sak att snacka med dig om allt. Du är fin hjärtat, saknar dig PUSS! <3

2012-02-23 @ 14:34:30
URL: http://ellinorisabellhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0