Så mycket glädje av en med down syndrom

Vilken awesome dag det har varit idag, fast jag inte varit på topp direkt.Man kan ju verkligen inte säga att det har flödat många ord från min mun direkt. Men allt jag jag har fått uppleva har verkligen gått rakt in i hjärtat på ett väldigt positivt sätt. Som jag bruka säga : ''man kan aldrig åka för långt för att träffa fina vänner'' Idag fick jag den stora äran att åka till underbara glimma. Helt underbart, finner liksom inga ord för att beskriva glädjen. Tur att jag snart ska till glimma igen, men det är en surprise än så länge för eleverna vilket datum det är. Denna gången har till och med min tjuriga fröken gett tillstånd att vara ledig. Så vad kan stoppa mig nu?!?! haha.. Idag har jag sett något som verkligen kallas KÄRLEK, en kille som också gick på skolan som jag var på idag, men inte i den klassen som jag var och besökte utan från en annan linje. Den här killen hade down syndrom , han kom från ingenstans och ställde sig inför klassen och bara dansade med och försökte sjunga med. Han levde verkligen i nuet. Har aldrig sett en människa vara så glad och sprida sån kärlek. Vet inte hur många läppar som log av kärleken som han spridde. I min skola så är det många som tycker människor med handikapp som t.ex. down syndrom är ''läskiga'' Men hur kan man tycka ''såna'' är läskiga? Dom är ju bara för ljuvliga. Fick världens bamse kram av en flicka som också hade down syndrom när jag skulle gå förbi. Självklart önskar jag ju inte att jag var mongoloid tycker så grymt synd om dom.Men dom verka ju ha så roligt, men ibland undrar jag hur det skulle vara att vara t.ex. down syndrom. Men men dagens glädje blev verkligen en glädje som var obeskrivlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0