Killen 2010...

Ååh shit pomfritt var precis vad jag sa när jag jag öppnade mina ögon i morse och kollade in klockan. Fick en sån där ''härlig'' söndagsångest. Försökte somna om, det gick i en halv timme sen var jag verkligen klar vaken. Jag ville verkligen inte att det skulle vara söndag. Mina tankar flög kring som värsta kriget i mig, kunde inte fokusera på vad jag skulle tänka på. Tänkte på bland annat går dagen när jag var i mysiga glimma, och jag tänkte på att imorgon (måndag) ska jag gå upp tidigt för att ge mig av till BUP och sen gå till ''härliga'' skolan och leta upp min engelska fröken. För vi ska sitta och göra massa prov jag har missat under nästan två år i engelska. Så hela dagen ska gå åt till det imorgon. Jag tänkte också på hur det skulle vara att inte finnas en dag och sen komma tillbaka. Ungefär som att ligga i koma eller något sånt en dag. Näää usch nu börjar jag skjuta upp saker och ting igen. Det slutar alltid illa för det mesta i alla fall i min värld. Nu på kvälls kvisten har jag ritat en bild till min svenska som jag ska ta med mig imorgon till skolan. Jag hatar verkligen att rita men men.. det fick gå i alla fall. Inte så mycket att göra. Kan inte hålla på att smitta undan hela tiden. Måste lära mig att gå igenom saker som jag inte vill. På tal om en annan sak , så har jag faktiskt varit och träffat en dam/flicka som är chef över barnläger och sånt .. och jag fick ett sommarjobb, jag ska vara en av ledarna på ett barn läger i sommar. Känns så underbart, nu kan jag också gå och säga att jag har ett sommarjobb. Men detta sommarjobbet är ju inte så svårt som förra eller jag menar längden är ju inte så lång som förra året. Men att ta hand om barn i några dagar anser jag väl inte riktigt som ett jobb. Förra sommaren var verkligen mer ett jobb. Jag sommarjobbade som campingvärld på en camping så klart . På en av öarna i Karlskronas skärgård. Mitt jobb innebar allt från att checka in campinggäster till att hålla stugorna fina till att vara bad vakt och sälja glass & ÄTA glass. Det var ganska skönt att sova borta dom veckorna. Man kände sig så mycket ''vuxnare'' att ha egen stuga och fest på kvällarna när man hade slutat jobba. Sommaren kändes som en helt annan värld än att sitta hemma. Jag träffade bland annat en kille som jag fortfarande har kontakt med , men kärleken steg fort men slocknade ganska fort när hösten/vintern började falla in. Men ibland händer det att telefonen ringer... Men tankarna flyger iväg på den sommaren. Men jag hoppas på en lika bra sommar denna sommaren. Men ska göra något som inte låter lätt men jag ska verkligen lyckas förr eller senare med det ... Det är att leva i nuet. Men drömma är väl inte dåligt, men man blir ofta besviken i alla fall jag. Nu ska jag gå och sätta mig och dricka en varm choklad och krypa ner under en filt och kolla på en film och höra vattendropparna piska mot fönstret. Sov sött alla människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0