Dagarna med no limits ..

klockan 10.45 i torsdags började mammas lilla bil rulla mot fina glimma. Det var så fint att åka på små vägarna i skåne.. När jag &  mamma kom fram så var klockan ungefär 12.14 kom perfekt till lunchen på skolan..(mamma är lärare på glimåkra folkhögskola) Värsta kram kalaset blev det när vi kom fram. Glädjen inom mig var obeskrivlig...Efter lunchen blev det chill ganska länge. Sen var det dax för klassen att ha upp spelnings lektion. Dom hade fått i läxa att göra sin egna låt och lära ut sin sång till resten av klassen. Efter lektionen som på gick nästan i två timmar med fina toner var slut. Blev det sola lite med Lisa & Elin... Sen kom söta Emma och också la sig hos oss. Sen blev det att gå upp t villorna med Ellen & Mikaela. Uppe vid villorna så mötes jag av söta Anna som satt vid sitt gulliga skrivbord och skrev ner låtarna som skulle sjungas på turnén som jag hade fått äran att följa med på. Dagen gick.. skratt och glada leenden det är så det ska vara. Det blev en liten runda till affären med Anna efter middagen på skolan som var hur bra som helst. På kvällen blev jag inbjuden på kvällsmat hos Hanna, Anna, Ellen, Lollo, Frida & Pauline. Mums med varma mackor(y) Sen blev det att gå ner till Nicklas, Daniel, Oscar, Jonathan & David och snacka lite med coola Niklas.. Sen blev det att sticka upp t Susanna, Paula, Annica, Victor, Andreas, Carl & Christoffer. Sen ut och åka longboard i glimma.. Träffade Ellen mörkret (Y) Efter longboard åkandet blev det att åka upp t Lollo och Sova hos henne och små prata lite. Men lollo flyttade t Samuels rum så jag fick lollos säng för mig själv och hennes mysiga rum. Den natten var hur mysig som helst... Fredagen : Började med att kliva upp och möte Lollo utanför hennes rum och gå och äta frukost nere på skolan. Där nere vid frukosten blev det ägg tävling med Daniel, David, Ellen, Lollo, Frida, Susanna. Sen gick jag en morgon promenad runt glimma. Sen blev det att packa och lite sånt, och små prat lite här & där. Sen blev det samling utan för klassens klassrum och pratade lite och så. Sen var det lunch och efter lunchen hoppade jag in med Christoffer och Susanna i en av dom tre bussarna.. Efter en lite stund kom Hanna , Pauline, Niklas , Jonathan, Oscar t bussen. Sen började alla tre bussarna rulla mot Bankeryd. Där första konserten skulle vara.. När vi kom fram efter nästan 3 timmars åkande. Åkte jag en sväng med lonboarden i området medan dom andra packade upp trummorna och gradängerna och allt vad klassen har.. Sen blev det lite samtal i min älskade telefon... och sen lyssnade på sound checkningen. Sen drog vi och åt middag... klockan hade redan blivit 18.00 .. Sen efter maten blev det longboard åkning med Susanna sen åkte alla tbx där vi tidigare hade sound checkat. Jag tog min plats och satte mig med värdens bästa kamera som jag hade fått rakt i handen av Christoffer tidigare... Sen började hela draget.. Så häftigt som alltid när det gäller no limits. Snacka om gemenskap på hög nivå. Efter konserten riggade vi ner ... och satte oss i bussarna .. för att åka vidare i natt skymningen till Tidaholm. Sen blev det att blåsa upp alla madrasser och allt .. för en goo sömn. Ännu en lyckad dag med no limits. Dagen där på var blev det lördag som alltid efter en fredag.. Dagen började halv 6 för mig för jag kunde verkligen inte somna om ... Blev att ligga kvar lite under min sovsäck sen var jag bara tvungen att kliva upp .. började göra lite frukost.. efter ett tag kom Susanna smygandes ut t köket...Vi bestämde oss att göra frukt sallad till klassen som dom kunde äta när dom vaknade i samband med frukosten. En efter en kom upp med sina gulliga pyjamasar och rufsigt hår. Hur gulligt som helst. Efter jag hade ätit drog jag och åkte longboard runt tidaholm medan några låg och sov fortfarande och några hade stuckit och tränat och några duschade ... Sen möte jag finaste Paula på vägen hem till dom andra så vi gjorde sällskap. Väl framme så mötes jag av att Hanna låg på matbordet medan Pauline noppade ögonbrynen på Hanna. Sen satte jag mig och drack förmiddags Café (haha låter som jag är as gammal ) Sen så kom fina Ellen med Lisa och jaa dom flesta började samlas vid köket och drack café och åt chocklad ... Mysigt värre (Y) Sen så chillade jag runt lite bland alla söta människor.. Sen så skulle dom rigga inför kvällens konsert som jag inte skulle vara med på för jag skulle åka hem . Men som sagt dom skulle rigga .. någonstans där tappade jag kontrollen över mig själv. Började stor lipa när Paulina kom och kramade mig. Jag sprang iväg höll på att svimma och svetten bara rann . vet inte riktigt vad jag som hände. Men i alla fall ... jag sprang iväg ... och bara slängde mig på madrassen och började lipa as mkt. Sen kom Paulina efter och pratade men jag var väl i chock till stånd eller något så jag svarade inte på henne alls. Jag grät och grät fast visste inte varför. Sen efter ett tag gick hon.. Jag låg fortfarande och grät ... Sen så spydde jag lite eller( jag vet inte riktigt om man kan kalla det spy) I alla fall Så gick jag ner t dom andra som höll på att rigga då la jag mig där nere hos dom andra när dom riggade .. Jag fick flera ångest vibbar så var tvungen att springa ut och ta luft. En av gångerna så ringde bästaste My och hon lugnade mig i telefonen sen så gick jag in och sen så fick jag en till sån vibb då av någon konstig anledning ringde en kompis som jag inte hade pratat med på as länge. Sen Så andades jag ut och gick in t dom andra . Då kom världens finaste Ellen och frågade vad det var och kramade mig. Jag tryckte henne hårt i mot mig och snyftade i hennes fina hår. Sen klarade jag inte det längre dom sprang jag förbi alla i klassen och sprang upp och andades och torkade tårarna. Sen bestämde jag mig för att inte gråta mer (vilket man inte kan bestämma sig för) Jag sminkade mig och så fixade till mig sen gick jag ner igen. Men sen helt plötsligt fick jag någon konstig vibb igen och sprang upp ( usch vilket springande) Då ställde jag mig utanför toa dörren och frågade om det var Lisa som var där inne. Det var hon ... Hon öppnade för mig och jag satte mig ner på toa locket och bara satt och berättade lite kort .. Sen kramade hon mig då kom alla tårarna igen och sminket jag nyss hade satt på mig kletades ut i HELA ansiktet. Sen gick jag ner och berättade för Ellen att det var bra nu och så. Men jag funderar på varför jag gjorde det.. Det kändes kanske bra just för sekunden men ändå var det ju inte alls bra. Sen drog vi och åt lunch hos Oscars tjejs föräldrar. Riktigt mysigt att grilla, men jag var fortfarande inte på topp. Helt yr och så körde jag och några från klassen klockan efter vi hade ätit. Vilket inte var smart från min sida att göra. För jag blev bara yr och var på väg att svimma. Sen blev det efterrätt... och sen chillade jag med Lollo, Paula, Lisa. Sen ringde det några samtal till mig igen som det har gjort alla dagar. Sen drog vi tbx och klassen började sound checka och jag gick upp och packade. Sen gick jag ner t Carl och satt med honom och kollade ljudet. Sen kom tjejerna + Christoffer & andreas som hade sjungit upp och så.. Då skulle dom öva lite med musikerna. Då fick jag hänga med upp på gradängerna och puffsan noppade mina ögonbryn medan hon sjöng. Sen ringde det och då hade mamma kommit utanför med brosan .. fatta satte sig i bilen för att köra 60 mil bara för att hämta mig. Det är en redig mamma det ska jag få be och tala om ;) Sen så gick jag och gömde lite små gosedjur på klassens madrasser ... som tack för att jag fått vara med dom och dom har vatt med mej. Sen så gick jag ner t klassen och gav dom 3 stora godis påsar som dom kunde äta när dom skulle sätta sig och åka vidare till Falkenberg på turnén. När dom hade fått godiset och fått veta att det fanns något som väntade på dom i sängarna ... så fick jag världens största gruppkram av klassen (även då kom någon liten tår. Sen fikade jag och mamma och brosan med klassen. Sen drog vi hem och sa hejdå t klassen med många kärleks fulla kramar.

Kommentarer
Postat av: lisa

fint inlägg, tezz! <3 vi finns alltid!

2011-05-23 @ 13:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0