ALLA KAN , HANDLAR BARA OM TRO !

Vänner ,då menar jag riktiga vänner, behöver man inte ha kontakten med hela tiden utan dom finns där ändå.
Här om dagen  så ringde en av mina bästa vänner, eller jag kanske ska säga att det är min allra bästa vän. 
Eller vänta , jag har nog några stycken som är väldigt nära mig, och de är dom som minst anar det. För mig har det som sagt aldrig handlat om att pratas vid varje dag. Personligen kan jag tycka det är så sjukt skönt att bara veta att det finns vänner som finns där i alla lägen. Visst man ska aldrig ta sin partner eller sina vänner förgivet utan man ska verkligen ta vara på tiden. Vilket jag är dåligt på ibland... En annan sak som jag är sjukt dålig på är att tala om hur mycket t.ex. en vän betyder för mig. Jag har liksom så svårt att formulera mig, så det låter bra.  Eller det handlar inte om att det ska låta bra , utan att det ska kännas bra. Men människor i samhället har ju väldigt lätt att missförstå. Så det är nog bara för den skull i så fall man ska lägga ner sån kraft på att allt ska låta så perfa. Men när man är med äkta vänner då kan i alla fall jag slappna av på något speciellt sätt.Jag säger inte att jag inte kan slappna av, men det är liksom en helt annan sak. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Men en sak som jag vet, att stort sätt alla behöver är en VÄN. Det är verkligen jätte jobbigt att inte ha en vän. Ett tag när jag mådde som allra sämst då  satt jag i mörkret med min familj. Var verkligen inga vänner som kom eller stöttade. Ingen visste om jag skulle leva eller om mitt liv skulle ta slut. Att inse att vänner som man själv hade lagt ner sån kraft på tydligen inte fanns där när det gällde , det är något fruktansvärt. Jag vill verkligen kunna hjälpa dom som sitter i en situation just nu, det är svårt. Men jag vill verkligen hjälpa alla andra människor, även om jag inte kommer lyckas att ''rädda'' alla så ska jag göra allt till mitt ytersta. En början är att jag har anmält mig på kommunen  faktiskt ... om att jag gärna finns som sällskap på älderboende. Låter kanske lite konstigt att jag som är 16 gör något sånt. Men som sagt jag vill ... och jag tror på att varje människa kan göra sin insatts i samhället(:
Nu ska jag gå och mysa med familjen och lite vänner (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0