Alla är världa en chans, döm aldrig ngn innan du känner den på RIKTIGT skulle jag tipsa om..

Hallå i rutan igen! Asso detta är något som jag verkligen inte förstår mig på.. När man har börjat på gymnasiet borde man inte ha vuxit ifrån de där fjantiga barnsliga betendet? De fövånar mig verkligen att inte fler som jag har mött på min nya skola inte har gjort de. De visar bara på hur osäker man är om man håller på att fjantas och inte säga hej när någon annan säger hej till den eller att man skrattar åt någon. De är så enkelt att kunna sprida kärlek men de är desto svårare att ge kärlek till folk som inte vill ta emot de. Jag blir så besviken när jag ser några på skolan inte släpper in visa personer i sina grupper som faktiskt inte har gjort dom något. De verka ju mer vara så fortfarande, att dom flesta men absolut inte alla men dom flesta som sagt.. kollar på utseendet om de typ ser ''okej'' att snacka med. Är de inte så att insidan borde komma förre? innan man ger sig på utseendet. Visst alla människor fungerar så i ett eller annat fall. Men jag menar man behöver ju inte utesluta folk bara för man har hört rykten som kanske inte stämmer vad vet ni om de? Ge alla människor chansen att visa vem dom är. Döm inte någon efter om dom har smink på sig eller ej eller om dom har dom rätta kläderna på sig. Alla vi är världa en chans i skolvärlden även utanför plugget också så klart . Ni kommer tjäna på att vara trevliga i längden inte otrevliga. Jag ska inte säga att folk ska vara på ett visst sätt men jag uppmuntrar er ändå på sätt och vis att ni ska de, för ni har ingen aning om vad dessa personer har varit med om innan. ALLA ÄR VÄRLDA EN CHANS! Man kan liksom inte döma någon innan man känner den. Folk kanske ''failar '' den första gången eller den andra gången men vi människor vi är ju byggda så att vi dömer inom dom första 10 sekunderna. Men var så kallad ''nyfiken'' och våga ändra på saker.. dåliga vanor t.ex. . Alla människor är välkomna i min värld oavsett om dom har smink eller ej eller vad dom nu har för ''fel''. De är insidan som räknas och de är den man måste känna till innan man kan döma en person. De är mänskligt att göra fel och så kallad faila .. men glöm inte den stora grejen: behandla andra som du själv vill bli behandlad. Men om du bara beter dig som en skithög mot andra hur kommer du då få de..? Även om du inte ser skiten som du får tbx så finns de alltid snack om vilken skithög men främst i andras tankar .. Så tänk verkligen igenom de kan räcka med att bara säga ''hey'' eller lee när du möter någon. Du har verkligen inget att förlora... om du är rädd för hur dina kompisar ska ta de om du säger ''hey'' till ngn som inte är lika popis som du .. Så gissar jag till 99% att dina polare kommer tycka du är mycket tuffare även om dom kanske inte säger de med ord.. Så tror jag verkligen de innerst inne hos var och en avg dina vänner. För den som vågar de är den som kommer längst.

Kommentarer
Postat av: Julia

Tezz , du är verkligen en vän som har ett gott hjärta och ser de ingen annan ser här på jorden. Älskar dej så mycket vännen. <3

2011-08-25 @ 21:45:00
Postat av: Stina

Så ung & så klok är du tezz!

2011-08-25 @ 21:48:24
URL: http://metrobloggen.se/stinakina/
Postat av: Elina

Väldigt fin blogg måste jag säga och du skriver ju så fina inlägg. Har suttit här och fällt en och annan tår

2011-08-25 @ 21:53:11
URL: http://metrobloggen.se/elinalenteg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0