Att Lyssna..

Varför fungerar många människor så att om man är avensjuk så blir det ofta en negativ grej mot den man tycker gör ett bra jobb. Alla blir ju så mycket gladare av att ge glädje till varandra än alltid stå och klaga på saker som kanske är bra fast man inte vågar erkänna det för sig själv. Alla människor gör sina misstag och fel men en sak finns det hos alla människor mer eller mindre och det är en bra/ljus sida. Jag vet inte varför jag skriver detta men jag läste en tidning för ett tagsedan som det stog en lång artikel om förlåtelse.. Jag tycker verkligen alla är värda att bli förlåtna..så länge den som ber om förlåtelsen menar det och vill försöka bättra sig. Ingen människa kan vara perfekt. Jag blev så otroligt sur när jag läste den artiklen där det står :  ''alla kan inte bli förlåtna'' det kan alla enligt mig och det står jag verkligen för att jag tycker. Det är bara vi människor som sätter stopp för olika saker. Alla ska få samma möjligheter att få leva på denna jord mörka som ljusa människor. Varför finns rasism.. Enligt mig är alla lika mycket värda, dom som tycker att visa ska ''DÖ'' för att dom kanske är mörka eller aah tvärttom. Det är dom som inte är nöjda med sig själva. Tycker allvarligt synd om dom som inte har förståt det än och kommit så långt i livet. Då är man verkligen låst till sina egna tankar och fördomar. Under min USA resa träffade jag ganska många människor kan man lungt säga.. men det var bara några få jag verkligen hann och berätta mina tanker för och verkligen diskutera.. Men speciellt en tjej ( vi kan kalla henne '' E''  hon och jag fick verkligen sånt fint samtal mellan oss, hon fick verkligen mej att förstå mer än jag själv hade tänkt på. Men under samtalet så bara flöddade min mun av ord som jag knappt visste att jag själv kände till. Men från det samtalet till ett av dom första på resan när jag satt och åt med 6 andra underbara människor ..då fick jag också en sån kick asso munen flöddade av ord säkert i en halv timme och alla dessa 6 personer satt och orkade lyssna på det  jag ville säga. Det kändes så skönt att få berätta allt detta för dom.. Jag har ganska lätt för mig att prata och uppmuntra folk men allt jag säger till människor det kommer verkligen från hjärtat och det vill jag att ni ska veta. Det är nog det bästa jag vet är när folk acceptera en och lyssnar på vad man har och säga, och dom fick verkligen mig att förstå att jag är en flicka med så många ord och tankar som gömmer sig inom mig. Det är helt amazing att såna personer med så galet mycket kärlek kan öppna mig till en helt ny nivå av livet. Det känns så underbart att veta att man är älskad.. Det är bara synd att kärleken av vänskap inte når ut till alla.. Men mig nådde den ut till när det var så nära att jag skulle ge upp.. ALLA som var med på resan och även i andra sammanhang som t.ex. alla ni fina läsare ni ska veta att ni kanske tänker att jaja lyssna på en person eller kanske bara ett leende det kan lyfta en annan människa så otroligt mycket.
Tack alla som orkade läsa detta inlägget & glöm aldrig att du är älskad av mig.

Kommentarer
Postat av: Ellie

Tezz du är bara en sån fin människa det borde finnas fler som du. Du lysser själv upp min dag.

KRAM på dig underbara Tezz

2011-04-17 @ 19:05:03
Postat av: Malin

Du är alltid älskad

2011-04-17 @ 21:51:01
Postat av: Sarah

Det är ju klart jag orka läsa det du skriver.



/sarah

2011-04-18 @ 11:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0